מניעת נזילות ע”י איטום מקצועי

אתם חושבים לאטום את הגג שלכם בגלל נזילה או התיישנות ומניעת נזילות מהגג, על תחכו לחורף ובצעו את האיטום עוד בתקופה החמה. אחת הסיבות היא שהחומר שאיתו אוטמים את הגג חייב להתייבש כמה שעות ובמקרה של איטום גג בחורף הדבר לא יהיה אפשרי.

מי מוסמך לאיטום גגות?

מי שלמד את המקצוע ויש לו תעודה מוסמכת יכול לעבוד באיטום גגות. וותק וניסיון גם להם יש ערך  מוסף ותמיד טוב לקחת המלצות על אותו בעל מקצוע דרך האינטרנט או ישירות עם הלקוחות. בנוסף חשוב שהאדם אותו מזמינים ידע על החומרים השונים ויהיה מעודכן בשיטות שונות וחדשות.

סוגי גגות לבתים:

  1. גג שטוח: סוג זה הוא הנפוץ בישראל והוא בכלל נפוץ במדינות חמות רבות. הגג יהיה בנוי מבטון ועליו יהיו שכבות איטום כמו זפת למשל. אחד הסיבות הנוספות לגג שטוח זה הרחבת שטח הבית ומקום שבו אפשר לבצע דברים נוספים כמו תליית בגדים, הנחת דודי שמש והרחבות בנייה עם יש צורך.
  2. גג משופע: מדובר על בנייה עתיקה מאוד והצורה הידועה בגגות משופעים זה הרעפים. היתרון שלהם שהם נראים יפה יותר ומאפשרים גלישה של מים בצורה חלקה יותר. החיסרון שלו, זה בלאי שנוצר לאחר כמה שנים ויש צורך לתקן או להחליף חלקית.

מתי להזמין איש מקצוע?

כאשר אתם רואים נזילה בקירות או בתקרה ובטח אם אתם גרים בקומה אחרונה שמעלכם יש רק את הגג, אז יש להזמין מיד איש מקצוע. נזילות בקירות לא חייבות להיות דווקא מהגג, הם גם יכולות להיות בגלל צינור שהתפוצץ או בגלל סיבה אחרת. אם אתם יודעים איפה מגיע הנזילה, מה טוב, אם לא יש שיטות שונות לאיתור נזילות אשר בעל המקצוע יחליט לגביהם.

שיטות איטום גגות:

זפת – כאשר הגג חדש לגמרי או שכבר עשו בו זיפות בעבר השיטה הטובה ביותר לאיטום, זה זפת חם .מדובר בשיטה אמנם מעט ישנה, אך מאוד יעילה.

איטום אקרילי – מדובר בסוג של משחה לבנה שמורחים או מתיזים והיא טובה למשטחי בטון שטוחים ולא לגגות משופעים. החומר אינו עמיד בתנאי מים עומדים ויש לבדוק שאכן אין סיכון כזה בגג.

איטום ביריעות ביטומניות: שיטה הזו מתאימה גם לגגות בטון, גם לגגות מצופים זפת וגם לגגות רעפים. היא פחות טובה לגגות בעלי איטום אקרילי. מדובר בשיטה נפוצה ומהירה שמחזיקה זמן רב.

מי האחראי על איטום הגגות בבניינים?

בבתים משותפים האחריות על תיקון הגג שייך לוועד הבית בבניין שכן מדובר על גג משותף. אם מדובר על איטום כולל יש לבקש הצעות מחיר ולשתף בזה את כול הדיירים. אם מדובר בחלקים מהגג או בנקודה מסוימת, גם כאן האחריות היא של הוועד והכסף לאיטום יילקח מקופת הועד לה אתם משלמים חודש בחודשו.