איתור נזילות מים

איתור נזילות מים הוא שלב חשוב וקריטי ביכולת לטפל בבעיה. אבחון נכון ומקצועי של מקור הבעיה ומיקומה המדויק של הנזילה, הוא זה המאפשר את מציאת הפתרון היעיל והנכון. המקום ממנו נגלית נזילת המים אינו בהכרח המקור לבעיה, ומהותי לטפל בבעיה מהשורש, ולא רק בתוצאותיה. צפריר פתרונות אינסטלציה מתקדמים מומחים בביצוע איתור של נזילות בשיטות מתקדמות ותוך שימוש בכלים מקצועיים.

סיבות וגורמים לנזילות מים

נזילות של מים עשויות להיגרם במבנים ישנים אך גם במבנים חדשים לחלוטין ממגוון סיבות: חדירה של שורשים למערכת הביוב, כשלים וליקויי איטום, התקנת צנרת באופן לא מקצועי, פגיעה בצנרת המים כתוצאה מקדיחה, שיפוע שאינו מספק ויוצר הצטברות של מים, תזוזות של צנרת הביוב עקב רעשי אדמה, חורים וליקויים בצנרת ישנה ובלויה, או חדירה של מי גשמים.

כלים ושיטות לביצוע איתור נזילות מים

לאור העובדה כי נזילת המים יכולה לנבוע ממקור פנימי, אשר אינו גלוי לעין, איתור נזילה מקצועי נעשה בעזרת שימוש בכלים מתקדמים, המאפשרים זיהוי הנזילה וטיפול בה.

מצלמה תרמית – מצלמה העושה שימוש בטכנולוגיית האינפרא אדום, באמצעותה מתבצע צילום “תרמו גרפי”. שימוש במצלמה תרמית לצורך איתור הנזילות מאפשר גילוי מדויק של מקור הנזילה, ללא צורך בשבירת קירות או רצפות, ויצירת נזק לרכוש. צילום במצלמה תרמית יוצר הדמיה ממוחשבת של האזור המצולם, הכולל צביעה בצבעים שונים המעידים על אזורים בהם קיימת נזילה. מכשור מתקדם זה מאפשר לנו לפתור את בעיית הנזילה באופן נקודתי ויעיל במיוחד.

אולטרא סאונד – מכשיר זה מסייע גם הוא באיתור של נזילות מקצועי. באמצעות מכשיר האולטרא סאונד נשלחים אותות שמע אל עבר האזור אותו בודקים. בהתאם לרמת התהודה וחזרת הקולות מתבצע אבחון מדויק של מקור הבעיה.

איתור באמצעות גז – שיטת איתור נזילות מים זו משמשת בעיקר במקרים בהם קיימים קירות גבס, או שקיימת נזילה בצינור המעביר מים קרים. במקרים אלו שימוש במצלמה תרמית אינו יעיל מספיק לצורך אבחון נכון ומדויק. איתור של נזילה תוך שימוש בגז (שאינו רעיל או מסוכן) מאפשר גם הוא גילוי מקצועי של המקור לבעיה ומציאת פתרון עבורה.

מתי מומלץ להזמין שירות איתור נזילה

ישנם כמה סממנים המעידים על כך שנחוץ להזמין שירות מקצועי לצורך איתור הנזילה:

ירידה פתאומית בלחץ המים, עליה בחשבונות המים המעידים על צריכה לא שגרתית, רטיבות בקיר או בתקרה, היווצרות של טחב, סדקים ונפילת טיח מהקיר או מהתקרה, ירידה באיכות המים, בצבעם וטעמם.

הזמנת שירות איתור מקצועי עוד בשלב בו קיים חשש לנזילה מסייעת בפתרון מהיר ויעיל.

טיפול בנזילה בתום שלב האיתור

אופי הטיפול בנזילה קשור באופן ישיר לסיבה לנזילה ולמיקומה. זוהי הסיבה בגינה כל כך חשוב לבצע איתור על ידי חברה מקצועית, מנוסה ומיומנת בביצוע איתורי נזילות. צפריר פתרונות אינסטלציה מתקדמים עוסקת בתהליכי איתור של נזילות ומציעה ללקוחותיה כלים ואפשרויות שונות לפתרון בעיית הנזילה. בין הפתרונות המוצעים ללקוחות קיימת אפשרות להחלפת צנרת המים, תיקון נזקים בצנרת או המערכת הביוב, שחרור סתימות במידה ונמצאו כי הן הגורם לנזילה, חידוש צנרת ישנה ובלויה, שיקום מערכת ביוב ותאי ביוב ומגוון פתרונות מקצועיים נוספים, המוצעים ללקוחות בהתאם לממצאי שלב איתור נזילות המים.

איתור מוקדם מסייע בפתרון

במידה וקיים חשש ליצירת נזילת מים, מומלץ לפנות בהקדם האפשרי ולהזמין שירות של איתור נזילות מים. נזילה של מים עשויה לגרום לנזק הולך וגובר, ככול שהבעיה נמשכת זמן רב יותר. אבחון מקצועי ומהיר של הבעיה תוך שימוש בכלים מקצועיים ומתקדמים מאפשר לנו לספק ללקוחותינו את השירות המקצועי הראוי.